Servis Bilgileri

Rot Balans

Aracınızda takılı olan lastiklerin yön açılarının otomobil üreticilerinin belirlediği değerlere getirilmesi işlemine rot ayarı denir.

Rot ayarlarının doğru olması direksiyon hakimiyeti ve lastik aşınmasının düzenli olabilmesi bakımından oldukça önemlidir. Rot ayarının bozuk olması virajlar da savrulmaya kadar varabilecek tehlikeler yaratabilir. Ayrıca rot ayarları bozuk olan bir otomobilde lastikler yola doğru temas etmeyeceğinden dolayı fren güvenliği de azalır. Toe açısı otomobilin hareket ettiği yöne doğru üstten bakıldığında lastiklerin ön kısımları ile arka kısımları arasındaki ölçü farkıdır. Toe açısının araç üreticilerinin belirlediği değerlerde olması lastiklerin zemine daha doğru basmasını sağlayacağı için otomobilin yol tutuşunu arttırır ve sarsıntıları azaltılır. Kamber açısı lastiklerin yer ile temas eden taban bölgesinin üst kısmına göre daha açık veya kapalı olmasıdır. Kaster açısı dingilin lastik düşey ekseni ile yaptığı açıdır.

Ön Düzen

Ön düzen sistemi otomobillerin düz ve güvenli yol tutuşunu sağlar. Aynı zamanda yoldan kaynaklanan bazı kusurları da absorde eder. Ön düzen sistemini oluşturan bazı parçalar: rot, rot başı, sonsuz dişlisi, amortisör gibi parçalardır. Direksiyonun sürücünün vermiş olduğu komutu sonsuz dişli vasıtasıyla tekerleklere iletilir. Bunun için en önemli unsurlardan birisi rot başı dır. Tüm bu parçaların düzenli çalışması ön düzen sisteminin iyi olmasını sağlar bu da güvenli sürüşü oluşturur.