Asimetrik Lastik

Asimetrik lastikler mümkün olan en iyi ıslak ve kuru zemin performansını sağlayabilmek için özelleşmiştir. Bu tip lastiklerde iç ve dış taraf farklı amaçlara hizmet eder;

  • Lastiklerin dışa gelen tarafı, büyük bloklar ve dar kanallara sahiptir. Bu özellik kuru zemin performansını arttırır, dönüşlerde emniyet sağlar.
  • İçe gelen taraf ise daha küçük bloklar ve geniş kanallara sahiptir. Bu sayede ıslak/karlı zeminde su/kar daha iyi tahliye edilir, yere tutunma artar.
  • Sırt merkezi, lastiğin düz gidişlerde optimum dengesini sağlar.

Müşterilerimizin ifade ettiği en önemli soru, asimetrik lastikleri taktıklarında, lastiklerin desenlerinin, birinin içe diğerinin dışa doğru baktığı, bunun doğru olup olmadığı veya bunun doğru olamayacağı vb. şeklindedir.

Bu tip asimetrik lastiklerde, dışa ve içe gelen taraf özellikle belirtilmiştir. Dış taraf, araçlarda daima dışarı bakmalıdır. Bu şekilde aracın sağına ve soluna takılan lastiklerin desenleri görsel olarak yanlış yönlere bakıyormuş gibi algılanabilir. Lastiğin düzgün çalışmayacağı gibi bir takım yanlış düşünceler doğabilir.

Hâlbuki bize ters yönlere bakıyormuş gibi gözüken bu desenler değişken yol şartlarına mükemmel bir biçimde cevap verir. Örnek vermek gerekirse, 0 derece hava sıcaklığında yol üzerinde hem kar hem su bulunabilir. Asimetrik tip desenler bu ortama uyum sağlar, lastiğin sağ tarafı suyu etkin olarak tahliye ederken, sol tarafı buzlu zeminde tutunmayı arttırır (ya da tam tersi).

Görsel olarak desende bir yanlışlık varmış gibi algılanan durum aslında bütün asimetrik lastiklerde mevcuttur. Kimisinde daha az kimisinde daha çok hissedilir. Bu bir yanlışlık değil, aksine, kullanıcı emniyetini arttıran, yol şartlarına mükemmel uyumu sağlayan lastiğe ulaşabilmek için, tasarım olarak yapılması gereken bir teknik olgudur.